Nooit! Dat is het antwoord op de vraag”wanneer is je website klaar?” Je site is nooit klaar! Er zijn 1001 factoren die daarbij een rol spelen. Wanneer je besluit een website te (laten) maken kom je op een punt dat je tevreden bent. De Lay-out is perfect, de plaatjes mooi. Je hebt de artikelen op de gewenste plek en bent voorzien van de nodige “call to action” opties.Als het goed is heb je gekozen voor een snelle hostingpartij. Je hebt je de instellingen voor SEO gedaan bij de bekende zoekmachines en hebt de snelheid optimaal ingesteld via je cache.
In dit blog:
Update
Ja ja. Je site is klaar en toch ook weer niet. Nog geen dag nadat de site klaar is, zie je in je scherm alweer een update staan. Van je WordPress zelf, je theme of van een van de gebruikte plug-ins. Ons advies is: ‘Voer deze altijd uit.’ Dat hoeft niet á la minute. Het is beter om een vast schema aan te houden. Kies ervoor dit te doen op een moment in de week dat het rustig is qua bezoekers. Het bijhouden van updates is erg belangrijk. Vaak lost het fouten uit vorige versies op.
Laten we eens kijken in een changelog, in dit geval van Woocommerce; de meest gebruikte plug-in om een shop te gebruiken binnen WordPress.
2.6.5 - 19/10/16 • Fix - Shipping classes URL in admin. • Fix - Notice in reports when using custom date ranges. • Fix - When checking needs_shipping, ignore anything after : in the method ID. • Fix - Allow has_shipping_method to work with instances. • Fix - Potential notice in wc_add_to_cart_message(). • Fix - Prevent notice in wpdb_table_fix if termmeta table is not used. • Fix - Payment method box fixes e.g. maintain previously selected payment method after update. • Fix - Prevent multiple password validation methods at once on my account page. • Fix - Ship to specific counties option had no effect. • Fix - Broken Webhook delivery due to use of post_date_gmt which does not exist for drafts. • Fix - Use method title in admin shipping dropdown. • Fix - Fixed downloadable variable product URL. • Fix - Handle object when generate_cart_id is used to prevent notices. • Fix - Set header link color in emails. • Fix - Rest of the world ID 0 zone handling when using CRUD classes. • Fix - Cast prices as decimal when querying prices in price filter widget. • Fix - API - Fix coupon description field. • Fix - API - ID needs to be capitalized to allow correct sorting. • Fix - API - Fixed undefined order ID. • Fix - API - Allow API to save refund reason. • Fix - API - Resolved encoding issues with attribute and variation slugs. • Fix - API - get_attributes should return term name, not slug. • Fix - API - Product "filter" and "sku" paramaters. • Fix - Handle info notices in cart, not just error messages. • Fix - Don't remove hyphens in attribute labels. • Fix - Start sales on variations after they are saved, if applicable. • Fix - Made the text showing max variations you can link match the actual filtered value. • Fix - Add missing tables to wpmu_drop_tables function. • Fix - When syncing variation stock, ensure post is a variation. • Fix - Resolved some sales by date sum issues. • Fix - Fix cart update in IE when enter key is pressed. • Fix - Variation is_on_backorder when parent manages stock. • Fix - Fix variation script malfunctioning when show_option_none arg is set to false. • Fix - Fire tokenisation event on load for pay page. • Fix - Populate attribute dropdown when empty. • Fix - Fix email check on my account page. • Fix - Send processing email on on-hold to processing transition. • Fix - Incompatibility with SQLite databases. • Fix - KGS and ISK currency symbols. • Tweak - Password reset now uses WP functions. • Tweak - Format US 9-digit postcodes.
Je ziet het, deze update loste maar liefst 39 fouten meer op dan de vorige versie. Best veel als je afhankelijk bent van een shop binnen je website. Dat is een van de redenen waarom je site nooit af is. Men ontwikkelt steeds weer. Men verbetert gemaakte fouten en daardoor kan jij met meer vertrouwen in je site werken.
Nieuwe trends
Niet alleen de technische werking is van belang. Ook de trends zijn belangrijk. De afgelopen 3 jaar was dat vooral; het omschakelen van desktop naar mobiel. Beter gezegd, een omgeving bieden die op alle apparaten geschikt is.
Toen deze trend net begon was men vooral gefocust op het 1 op 1 zo gelijk mogelijk laten werken van deze websites op mobiel en desktop. Maar dat is voorbij. Steeds vaker kiest men ervoor om niet alles wat op de desktop zichtbaar wordt, te tonen op mobiel. Simpelweg om het eeuwige doorscrollen te voorkomen. Toon niet meer dan echt moet. Het maakt daarbij de site ook sneller. Belangrijk, want zeker mobiel zijn er veel factoren aanwezig die dat beïnvloeden. Dit soort aanpassingen kan men vaak doen in de betere themes.
Content
Belangrijkste reden waarom je site nooit klaar is, blijft echter het aanpassen van de content. Of het nu gaat om veranderingen in het dienstenaanbod, assortiment en tekst of het upgraden van kleuren of vervangen van foto’s voor mooiere afbeeldingen. Het blijft constant werken aan de site. Dat is niet erg, maar we eindigen met een waarschuwing…..
Niet af! Nou en?
Nee dus. Door bovenstaande punten kunnen we eigenlijk stellen, een site is af wanneer jij hem zelf voor circa 95% af vindt. Alles wat daarna komt is een continue doorlopend proces. Je blijft schaven, maar laat je niet ontmoedigen. Ga weer verkopen, promoten enzovoort. Daar komt de echte omzet uit, en die site…. die laatste 5%, daar blijf je altijd mee bezig. Laat het je niet jouw focus ontnemen….je bent en blijft ondernemer…
Laat een reactie achter