Er is een aantal oorzaken waardoor jouw WooCommerce mails in de SPAM-box kunnen komen. We geven hieronder een aantal tips. Als je ze allemaal uitvoert, zal de kans dat jouw mail in de SPAM komt, aanzienlijk dalen.
Eigenlijk heb je zelden een SMTP-plug-in nodig om je mail te verzenden. Alleen als je hosting het verzenden van mail heeft uitgeschakeld is het een noodzaak.
In dit blog:
1 SPF, DKIM en DMARC
Deze techniek is op serverniveau. SPF, DKIM en DMARC zijn technieken waardoor de ontvanger kan controleren of de verzender echt diegene is die hij zegt te zijn. Deze instellingen kan je het beste laten instellen door je hoster. De aanpassingen worden namelijk gedaan in de DNS van je website. Doe je daar iets fout? Dan werkt je site niet meer. Let op: Vooral met SPF gaat het vaak fout. Hierin moeten dus altijd je ip-nummers van je server vermeld staan.
Host jij bij SitiWeb? Dan hebben wij dit al voor je gedaan.
2 Controleer de instellingen van WooCommerce
Ga in je WordPress dashboard naar WooCommerce > Instellingen > E-mails. Klik vervolgens op Beheren. Onderaan de nieuwe pagina staat E-mailtype. De meeste gebruikers van WooCommerce hebben deze instelling op HTML staan. Helaas beïnvloedt alleen HTML jouw SPAM-score negatief. Zorg dus dat er altijd een platte tekst versie meegezonden wordt. Kies dus voor Multipart
3 Controleer je teksten!
Controleer dan of jouw teksten niet te “spammie” zijn. Woorden, HOOFDLETTERS, vette opmaak, of veel headers beïnvloeden je score. Veelal zijn de mails vanuit WooCommerce niet bedoeld om te verkopen maar als ondersteuning in het afwikkelen van het verkoopproces. Houd deze mails doelgericht.
Test jouw site!
Heb je aan bovenstaande punten voldaan? Check dan jouw score op https://mail-tester.com. Dit vanaf de webserver. We horen hieronder graag welke score jij hebt behaald.
Laat een reactie achter