“Uw partner in” en andere nietszeggende teksten

Wat komen wij ze vaak tegen. Teksten op een website die eigenlijk nietszeggend zijn. Zelf vinden wij “uw partner in ….” wel een van de mooiste. Een partner ben je pas als je gaat samenwerken maar of dat samenwerken al bij voorbaat een succes is?

Het zegt geheel niets over het bedrijf en de mensen. Partnerschap wordt namelijk gekenmerkt door vele factoren. Passen opdrachtgever en opdrachtnemer wel bij elkaar? Is de vraag die de opdrachtgever heeft wel juist uit te voeren door de opdrachtnemer?

En dan hebben we het niet eens over de vraag: Wat als het misgaat. Welke partner dan weer? Laat dat “partner in ….” achterwege. Vertel liever waar u goed in bent.
Zullen we doorgaan?

Welkom op mijn website

Welkom op mijn website zien we dagelijks. We zullen er niet te diep op ingaan, er zijn al 1001 blogs over geschreven. Kijk maar eens hier.

Geen zin om de link te volgen, bedenk dan eens goed hoe je er tegen aan gaat kijken als je een keer winkelt in een winkelcentrum en bij iedere winkel een medewerker ziet staan die tegen jou zegt zodra je binnenkomt “welkom in mijn winkel”. Dit gebeurt echt nergens. Als men al een vraag stelt, dan luidt deze: “Waarmee kunnen wij u helpen”.

Fratsen

Of beter: “Geen fratsen, dat scheelt” (ken je deze kreet nog?). En daar zou je bij iedere website eens over na moeten denken. Vertel ik niet te veel of juist het verkeerde. Wat willen jouw klanten, waarom moeten zij bij jou zijn en hoe kan jij ze helpen?

Door dat te benoemen krijgt een klant een duidelijk overzicht, weet snel te vinden wat zij zoeken. De juiste antwoorden zonder poespas. Want wie snel, duidelijk en helder een antwoord kan geven wint ook sneller een klant.

Wil jij echt slagen met goede teksten waarmee ook jij meer omzet kan genereren, reserveer dan niet alleen budget voor de bouw van de website maar denk ook na over de vraag: Wie gaat jouw teksten schrijven. Wij brengen je graag met goede tekstschrijvers in contact.

2018-02-12T14:29:57+00:00

About the Author:

3 Comments

  1. Ryan januari 22, 2018 at 8:28 pm - Reply

    “Zou het niet geweldig zijn als…”
    “U vraagt, wij draaien”
    Verkleinwoorden binnen de content

    Good enough? ?

  2. Nathan Veenstra januari 22, 2018 at 8:39 pm - Reply

    99% van de grafisch vormgevers heeft iets over koffie op hun website…

    En in opkomst is de kantoorhond, die tegenwoordig kennelijk deel moet uitmaken van het team. Al is dat dan weer minder een tekstueel dingetje.

    Ook erg: “Bent u op zoek naar …”. Nee, ik googelde voor de grap op die zoekterm… 😉

  3. Hanneke Joosen maart 6, 2018 at 9:02 am - Reply

    Ik vind de kantoorhond nog steeds leuk. Ik zag ooit een makelaarskantoor die echt enorm leuke content genereerde met hun hond en zelf, voordat mijn grote kleine vriend overleed, deed ik dat ook. Een post op fb met de hond werkt altijd beter 🙂

Leave A Comment

Mededelingen

Als er een storing is houden we je hier op de hoogte. Alleen hebben wij zelden last van storingen dus zovaak hoef jij hier niet te kijken.

Mocht er toch een probleem zijn waar je onze hulp direct voor nodig hebt. Maak dan gebruik van de chatoptie.

Contact

  • Kikkerveen 236, 3205XG Spijkenisse
  • 0181 63 11 33
  • Info@sitiweb.nl