Kennisbank2018-07-29T15:55:49+00:00
Inloggen op de webmail2018-07-29T15:01:05+00:00

Inloggen op de webmail

Wij bieden de mogelijkheid om je mail altijd en overal online te bekijken via roundcube. Deze is te bereiken via *jouwdomeinnaam*/roundcube. Je kunt ook de tool hiernaast gebruiken om een link te genereren naar jouw webmail

E-mailaccount aanmaken2018-07-29T14:24:35+00:00

Een nieuw e-mailaccount aanmaken

Het aanmaken van een e-mailadres kan eenvoudig gedaan worden via het DirectAdmin paneel. log in op DirectAdmin paneel en kies voor de optie e-mail aanmaken

Klik vervolgens op “create mail account”

Maak een e-mailadres aan. Kies een veilig wachtwoord en zet het e-mailquota op 0 om onbeperkt mails te kunnen versturen en ontvangen.

Je kunt nu direct gebruik maken van je e-mailadres op de webmail. Op deze pagina leggen wij uit hoe je dit e-mailadres kunt toevoegen aan andere mailprogramma’s zoals Outlook, Gmail en Thunderbird.

Email-instellen2018-07-29T14:07:59+00:00

Je e-mailaccount instellen in jouw mailprogramma

Op deze pagina lichten wij toe hoe je in een aantal van de meest populaire e-mailprogramma’s de mail in kan stellen.

Zorg ervoor dat je de volgende gegevens bij de hand hebt:

  • Je inlognaam voor de mail (bijvoorbeeld info@jouwdomeinnaam.nl) en je wachtwoord. Heb je deze nog niet aangemaakt, lees dan hier hoe je deze kunt aanmaken
  • Het gekozen wachtwoord voor dit e-mailadres.

Tevens dien je een correct ingesteld SSL-certificaat ingesteld te hebben. Hoe dat moet kun je hier terugvinden.

Instellen thunderbird

  1. open Mozilla Thunderbird. Kies voor de optie om een nieuw e-mail account in te stellen:

2. In het dialoogscherm wat nu opent laat je de balk met naam of bijnaam leeg en kies je links onderaan voor de optie:

Dit overslaan en mijn bestaande e-mailadres gebruiken.

3. Er opent nu een venster met e-mailaccountset-up.

  • “Uw naam” – De naam die getoond wordt aan anderen.
  • “E-mailadres” – Het e-mailadres dat dient ingesteld te worden.
  • “Wachtwoord”- Het bijbehorende wachtwoord.

Nadat je deze gegevens hebt ingevuld klik je op “Doorgaan”.

4. Thunderbird gaat nu op zoek naar de meest logische instellingen. En deels kloppen deze ook. Toch gaan we deze gevonden instellingen niet gebruiken. De reden is dat wij graag willen dat ook al het mailverkeer loopt via een beveiligde verbinding. Daarom moeten we kiezen voor “Handmatige configuratie”.

5. Nadat je op “Handmatige configuratie” hebt gedrukt verschijnt een veld waarin je de volgende gegevens aanpast;  Bij gebruikersnaam voer jij het complete mailadres in, dus ook met @jedomeinnaam.nl. Bij “Poort” kies je 993 voor SMTP en 465 voor SMTP.

6. Na opnieuw testen kan je klikken op “Gereed”.

Thunderbird is nu klaar voor gebruik. Veel plezier.

Instellen Outlook

  1. Open Outlook. Kies linksboven op het tab “bestand”.
  2. Kies voor de optie accountinstellingen.
  3. Kies voor de optie “Nieuw”. Er opent een nieuw venster. Vul je e-mailadres in, klik “geavanceerde instellingen” aan en vink het vakje “ik wil mijn account handmatig instellen” aan. Klik vervolgens op verbinding maken.
  4. Outlook vraagt nu om een type account in te stellen. In jouw geval kun je kiezen uit POP en IMAP. Kort samengevat is het verschil tussen deze twee dat POP de emails importeert naar de client. De mails worden dus van de server afgehaald. Bij IMAP blijven de e-mails op de server zelf staan. Mocht je nog steeds twijfelen welke instelling je moet gebruiken, raden wij aan om IMAP te gebruiken.
  5.  Indien het SSL-certificaat goed is ingesteld kun je direct op “volgende” drukken
  6. Geef het gekozen wachtwoord op voor het e-mailaccount en klik op “verbinding maken”.

 

Outlook is nu klaar voor gebruik. Veel plezier.

Instellen Gmail

  1. Open Gmail. Klik op het tandwiel-icoontje rechtsboven en vervolgens op “instellingen”
  2. Klik op het tab “accounts en import”. Eerst gaan we instellen dat we mails kunnen verzenden als het door jouw gekozen e-mailadres. Klik hiervoor op nog een e-mailadres toevoegen aangegeven met (1).
  3. Vul hier je naam en e-mailadres in en kies op volgende stap
  4.  In de volgende stap dien je een aantal gegevens in te stellen:
    • SMTP-server: Dit is smtp.*domeinnaam*
    • E-mailadres: je gekozen e-mailadres.
    • Wachtwoord: het gekozen wachtwoord
  5. Je krijgt nu op deze mail een code welke je dient in te vullen in het nieuwe dialoogvenster. Dit is om te controleren of jij wel echt toegang hebt tot dit account. Je kunt altijd de mail bekijken op de webmail: *domeinnaam*/roundcube (bijv https://sitiweb.nl/roundcube).

Nu moet we nog mails ontvangen uit dit e-mailadres in gmail

  1. Ga weer terug naar de instellingen en kies nu voor de optie “een e-mailaccount toevoegen” bij de optie e-mailaccounts bekijken uit andere accounts.
  2. Voer het gekozen e-mailadres in en druk op “volgende”
  3. Druk opnieuw op “volgende”.
  4. In deze stap vul je een aantal gegevens in
    • Gebruikersnaam – Dit is gelijk aan je e-mailadres
    • Wachtwoord – Het bijbehorende wachtwoord
    • POP server – deze is al ingevuld, Kies als poort 995
    • Vink het vakje aan voor het gebruik van een beveiligde verbinding

Gmail is nu ingesteld en klaar voor gebruik. Veel plezier!

Mocht je problemen ondervinden met het instellen van je e-mailadres, neem dan contact op met ons supportteam via ons contactformulier.

 

Mededelingen

Als er een storing is houden we je hier op de hoogte. Alleen hebben wij zelden last van storingen dus zovaak hoef jij hier niet te kijken.

Mocht er toch een probleem zijn waar je onze hulp direct voor nodig hebt. Maak dan gebruik van de chatoptie.

Contact

  • Kikkerveen 236, 3205XG Spijkenisse
  • 0181 63 11 33
  • Info@sitiweb.nl